Používáním těchto stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookies na vašem zařízení za účelem zlepšení funkčnosti portálu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více zde.

Přihlášení
Neautorizovaný přístup
Email:
Heslo:
Zapomenuté heslo
Nová registrace
Zapomenuté heslo
Email:
<< Zpět na příhlášení
Přihlásit

Jak postupovat v případě prohlídky nemovitosti se zájemcem?

Pokud již máte připravenou nemovitost podle našich návodů, je čas se podívat, jak správně vést prohlídku se zájemcem. 

E-mail či telefonát od zájemce

Každá prohlídka nemovitosti začíná odpovědí na Váš inzerát přes kontaktní formulář či telefonátem.

Na realitním portálu realitynadosah.cz je u inzerátů pouze kontaktní formulář, a to z prostého důvodu - pokud uvedete telefonní číslo, může se Vám ozvat kdokoliv. Pokud by to byl zájemce, bude to jen dobře, ale bývají to i realitní kanceláře, které Vás chtějí zastupovat při prodeji / pronájmu. Výhodou je také to, že přes kontaktní formulář Vás zájemce zastihne kdykoliv, což se telefonicky nemusí povést.

Ozval se mi zájemce

Pokud jste obdrželi e-mail od zájemce, nepište mu, ale ZAVOLEJTE! Telefonát je více osobní a lze si z něj udělat představu o zájemci. V telefonátu vystupujte mile a zdvořile. Zájemci odpovězte na otázky, vyzdvihněte přednosti Vaší nemovitosti a domluvte si s ním termín schůzky. Nikdy se nebavte o ceně nemovitosti, případně slevách. To je na místě až v případě prohlídky. 

Nikdy si neplánujte více schůzek v jeden konkrétní čas a i mezi schůzkami si dejte aspoň 15 minut prostor. Nechcete, aby se zájemci střídali ve dveřích, jak na běžícím pásu.

Nadpoloviční většina zájemců, kteří následně nemovitost koupí, je přesvědčena již před prohlídkou a na tu jdou jen pro to, aby si svoje přesvědčení potvrdili. Proto dbejte na správnou přípravu nemovitosti a následně samotného inzerátu

Prohlídka se zájemcem

Před prohlídkou

Opět to zopakujeme, před samotnou prohlídkou ukliďte, nic nevařte (nesmažte)vždy vyvětrejte a následně provoňte byt jemnou vůní. Pokud vlastníte domácí mazlíčky, zajistěte si jejich hlídání, nechcete, aby obtěžovali při prohlídce.

Při prohlídce by v bytě či domě měl být pouze prodávající / pronajímatel a zájemce. Nechcete, aby se zájemce cítil tak, jako že je u Vás doma navíc a nemá tam co dělat. Nezapomeňte na slušné oblečení a milé vystupování.

Připravte si doklady - list vlastnictví (kupní smlouvu, že nemovitost opravdu patří Vám), Průkaz energetické náročnosti budovy, účty, na kterých doložíte náklady na provoz nemovitosti. Dále kolaudační rozhodnutí, stavební povolení, smlouvy,...

Při prohlídce

Ukažte zájemci, kde si může odložit věci a nabídněte mu něco k pití - kávu, minerální vodu. Pamatujte na základní pravidlo, nic nezatajujte. Pomozte zájemci s vytvořením dojmu, že již v bytě bydlí. Pokud si začne představovat, kde by měl obývací stěnu, postel a jiné věci, máte již skoro vyhráno.

Povězte mu o všech přednostech Vaší nemovitosti, zeptejte ho, co se mu líbí na Vaší nemovitosti a jak se mu zamlouvá okolí. Během prohlídky nechávejte zájemci dostatek prostoru, bude se cítit lépe. 

Po prohlídce 

Máte z prohlídky dobrý pocit? Pokud ano, najděte nějaký důvod, proč kontaktovat zájemce. Ideálně 2-3 dny po prohlídce. Pošlete mu chybějící informace - různá vyúčtování služeb, faktury za opravy či rekonstrukci bytu.

Případně ho můžete informovat o prohlídkách, které proběhly nebo Vás ještě čekají. Vzbuďte v zájemci pocit, že je o Vaši nemovitost zájem a on by o ni mohl přijít. Jak se říká, nasaďte mu brouka do hlavy. To ovšem neznamená, že někoho budete nutit!